بررسی داک مبدل ORICO ADS5

Post Main

قبل از خواندن مقاله بررسی داک مبدل ORICO ADS5 باید بدانید عموماً انتظاری که از لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ‌ها می‌توان داشت، برطرف کردن محدودیت‌ها و خواسته‌های کاربران برای کاربردی راحت تر است. اما در این میان کمتر کسانی هستند که به کیفیت ساخت بالای این محصولات توجهی داشته باشند.

امروزه شرکتهای بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند و با محصولات متعدد و کیفیت‌های مختلف، کاربرانی را به سمت خود کشانده‌اند.

لوازم جانبی مانند هاب را باید یکی از پر مصرف‌ترین محصولات در این زمینه دانست. اولین ذهنیتی که از شنیدن این نام شکل می‌گیرد، تعدادی پورت USB است که در شکل و شمایل مختلف امروزه در بازار حضور دارد. اما شرکت‌هایی هستند که به چند پورت USB اکتفا نکرده و محصولی تکامل یافته و قدرتمند را راهی بازار کرده‌اند.

شرکت اوریکو با وجود اینکه مدت کمی از زمان تاسیس آن می‌گذرد. این شرکت توانسته است در این مدت محدود، خود را به عنوان یک تولید کننده حرفه‌ای به جهانیان اثبات کند. کیفیت ساخت بالا، محصولات متنوع، پشتیبانی از استانداردهای روز، طراحی عالی و استفاده از ویژگی‌های جذاب توانسته است مشتریان بزرگی همچون ایسوس، وسترن دیجیتال، سیگیت، هوآوی، آی بی ام و بسیاری از کمپانی‌های مطرح بازار را در کنار خود داشته باشد. این شرکت در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و در نقاط مختلف ۵ قاره نمایندگی فروش فعال خود را احداث کرد.

امروزه سبد محصولات گسترده اوریکو در ۵ کارخانه به تولید می‌رسد. ۱۲۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند که همین موضوع در کنار شرکای تجاری خوش نام باعث شده است اوریکو ۲۰۰ میلیون دلار گردش مالی را در سال تجربه کند.

نمای بیرونی و بسته بندی

تنها با دیدن جعبه ADS5، به این نتیجه می‌رسید که با محصولی معمولی طرف نیستید. جعبه‌ای مشکی رنگ که در نمای روبروی آن نشان اوریکو، نمایی کامل از محصول و مدل آن درج شده است.

بررسی داک مبدل ORICO ADS5
بررسی داک مبدل ORICO ADS5

پشت جعبه همچون نمای روبروی آن خالی از نوشته نیست. در این نما می توانید توضیحاتی در مورد محصول و ویژگی‌های آنرا مشاهده کنید. همچنین در قابی سفید رنگ تمام پورت‌هایی که به این داک متصل می‌شوند به تصویر در آمده است.

بررسی داک مبدل ORICO ADS5
بررسی داک مبدل ORICO ADS5

با باز کردن جعبه آداپتور، کابل برق، کابل USB Type-C، دفترچه راهنما و کارت ضمانت مشاهده می‌شود.

بررسی داک مبدل ORICO ADS5
محتویات بسته داک مبدل ADS5

طراحی داک مبدل ORICO ADS5

زمانی که این داک مبدل Type-C را از پوشش محافظ پلاستیکی اش جدا می‌کنید، با طراحی روبرو می‌شوید که شبیه به هیچ داک دیگری نیست. طراحان پایداری، زیبایی و راحتی کار را ملاک قرار داده اند تا محصولی متفاوت را به دست مشتری برسانند.

در نگاه اول شاید با خود بگویید با یک کامپیوتر کوچک طرف هستم اما در واقع چنین نیست. این داک مبدل از طراحی استوانه ای شکلی سود می‌برد که می‌تواند در کنار لپ تاپ یا کامپیوتر شما، تکمیل کننده میز کارتان باشد.

ابعاد ADS5 برابر با ۱۴۱ در ۸۰ میلی متر است و فضای زیادی را برای استفاده اشغال نمی‌کند. از طرفی قرار گیری پورت‌ها به صورت عمودی، مدیریت بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بررسی داک مبدل ORICO ADS5

نمای بالای ADS5 با شیارهای ریزی همراه شده است که نشان اوریکو را در دل خود جای داده است. در زیر این محصول هم چهار پایه اسفنجی قرار گرفته تا پایداری را بروی سطوح صاف تضمین کند. البته این شیارها در کنار زیبایی بصری که به وجود آورده‌اند، تبادل هوا و دفع حرارت را هم در دستور کار خود قرار داده‌اند.

بررسی داک مبدل ORICO ADS5

در کنار طراحی عالی ADS5، ساختار این محصول است که طول عمر بالایی را برای آن به همراه دارد تا کاربر را از خرید خود پشیمان نسازد. ساختاری آلومینیومی و منیزیم در کنار پلاستیک مقاوم، حس استحکام و پایداری را در ذهن کاربر بیش از پیش تقویت می‌کند.

استفاده از مواد نسوز در بدنه ونوع ساختار آن، این محصول را بیشتر مناسب کاربرانی کرده است که ظاهر دستگاه هم برایشان مهم است.

اما مهمترین ویژگی که ADS5 را به محصولی متفاوت تبدیل کرده است، وجود پورت‌های ورودی و خروجی آن است. در هر دو سمت داک پورت‌های مختلفی قرار گرفته‌اند که باعث می‌شود این محصولی خود را به داک مبدل قدرتمندی تبدیل کند.

در یک سمت تعداد ۲ پورت USB 3.0 Type-A قرار گرفته است که در زیر آن دو جک ۳.۵ میلی متری برای خروجی صدا (اسپیکر و هدفون)، میکروفون و نشانگر LED برای اطلاع از وضعیت داک جای خوش کرده است.

بررسی داک مبدل ORICO ADS5

در سمت دیگر پورت‌ها شکل کامل‌تری به خود گرفته‌اند. وجود ۴ پورت USB 3.0 Type-A، یک پورت HDMI، یک پورت برای ارتباط با کامپیوتر و یک پورت خروجی USB Type-C، پورت RJ45 یا LAN و ورودی برق از جمله مواردی هستند که در این نما می‌توان مشاهده کرد.

بررسی داک مبدل ORICO ADS5

از آن جایی که امروزه نمایشگرهای ۴K در بازار قابل دستیابی هستند و بسیاری از کاربران از این نمایشگرها یا تلویزیون‌ها استفاده می‌کنند، وجود پورت HDMI با پشتیبانی از رزولوشن ۴K می‌تواند این داک را یک پله بالاتر از دیگر رقیبان قرار دهد.

یکی از ویژگی‌های موجود در این محصول، استفاده از پورت USB Type-C برای ارتباط با کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی همراه است. این ویژگی در کنار سرعت بالا، تغییرات پورت‌ها را در آینده نشانه گرفته است که همین موضوع استفاده از تکنولوژی‌های جدید را برای کاربر راحت‌تر کرده است. برای استفاده از پورت ها می توانید کابل USB Type-C را به کامپیوتر، لپ تاپ یا گوشی هوشمند متصل کنید و از پورت‌های موجود استفاده کنید.

یکی دیگر از برترین ویژگی های ADS5 امکان اتصال گوشی هوشمند و تبدیل آن به یک کامپیوتر همراه است. در این حالت کاربر می تواند نمایشگر، ماوس و صفحه کلید را به داک متصل کرده و گوشی هوشمند خود را هم با استفاده از پورت USB Type-C به نمایشگری بزرگتر همچون کامپیوتر تبدیل کند. البته این ویژگی در حال حاضر تنها به محصولات محدودی از جمله آیفون ۷ مربوط می شود.

USB Type-C

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، دو پورت USB Type-C بروی بدنه این محصول قرار گرفته است که یکی از آنها با نوشته PD شناخته می‌شود. این پورت توانایی آن را دارد تا ولتاژ خروجی برابر با ۱۲ ولت را داشته باشد.

در صورت پشتیبانی لپ تاپ از ویژگی PD، کاربر می‌تواند با اتصال کابل مورد نظر به این پورت، لپ تاپ خود را شارژ نماید.

بررسی داک مبدل ORICO ADS5

سخن پایانی

این داک مبدل را باید یکی از کامل‌ترین محصولات در این بخش از بازار دانست. در ادامه به بررسی مزایا و معایب این محصول می‌پردازیم.

مزیت‌های بررسی داک مبدل ORICO ADS5:

برد خوب با کیفیت لحیم کاری بالا

ظاهر زیبا و کاربردی

پایدار و مستحکم

کیفیت ساخت بالا

بدنه فلزی زیبا

پورت‌های بسیار کامل

پشتیبانی از رزولوشن ۴K

تبدیل گوشی هوشمند به کامپیوتر

سرعت انتقال بالا

شارژ کردن لپ تاپ با پورت مورد نظر

وجود کابل USB Type-C در جعبه

وجود پورت Gigabit Ethernet برای اتصال به اینترنت

ADS5 محصولی است که کاربران سخت گیر را هم می تواند راضی نگه دارد. اگر از محصولات اپل همچون لپ تاپ و مک آن استفاده می‌کنید، این محصول می‌تواند با ظاهری که دارد هماهنگی مناسبی را ایجاد کند.

معایب بررسی داک مبدل ORICO ADS5:

در واقع نمی‌توان از این محصول ایراد گرفت. تنها یک نکته در مورد آن وجود دارد و آن هم کنار آمدن با قیمت بالای آن است. اگر قیمت برایتان اهمیت ندارد، حتما از ویژگی‌های ADS5 برای کاربری راحت‌تر و بهتر استفاده کنید.

USB Type-C

منبع : سخت افزار

مقاله های مرتبط با بررسی داک مبدل ORICO ADS5 :

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *