بررسی باکس Thunderbolt 3

Post Main

قبل از در مورد بررسی باکس Thunderbolt 3 بنویسیم باید بدانید که Thunderbolt یک رابط سخت افزاری برای اتصال دستگاه های جانبی به کامپیوتر یا لپ تاپ میزبان هست که در ۲۴ فوریه ۲۰۱۱ معرفی شد . طراح این رابط اینتل و شرکتی که بیشترین استفاده از Thunderbolt رو داره ، شرکت اپل هست . در حال حاضر پورت تاندربولت رو روی مک بوک ایر یا مک بوک پرو های اپل می توانید ببینید .

Thunderbolt در نوع فیبر نوری و کابل مسی تولید می‌شود. در کابل مسی شما می‌توانید دستگاه های مختلف رو همزمان با انتقال اطلاعات ، شارژ هم بکنید اما در مدل فیبر نوری فقط می‌توانید اطلاعات یا تصویر رو منتقل کنید . حداکثر طول کابل مسی تاندربولت ۳ متر و کابل فیبر نوری هم ۶۰ متر هست .

در نسخه های ۱ و ۲ و ۳ تاندربولت ، تا ۶ دستگاه به صورت اتصال ترتیبی ( متوالی ) یا حلقه ای ( تو انگلیسی به این نوع اتصال میگن Daisy Chain ) می توانند با همدیگه در ارتباط باشند.

با افزایش حجم اطلاعات کم کم باید با هاردیسک های اکسترنال خداحافظی کنیم. با وجود آنکه هارددیسک ها هنوز هم به علت ظرفیت بالا و قیمت به نسبت پایین گزینه منطقی ای برای ذخیره اطلاعات هستند اما برای کاربرانی که نیاز به سرعت انتقال بالا برای ذخیره اطلاعات دارند گزینه چندان جذابی نیستند. برای همین باید این گونه افراد به فکر راهکارهای دیگری برای حل این مورد باشند. به طور کلی در چند سال اخیر با توسعه فناوری های ساخت حافظه های با ظرفیت بالا و کم هزینه این امکان فراهم شده است که بتوان درایوهای SSD را با ظرفیت های بالاتر و قیمت منطقی تر خریداری کرد. با توجه این موضوع بازار باکس هایی که قابلیت ساپورت این درایوها را داشته باشند هم گرم تر شده است. با استفاده از این باکس ها که با بهره مندی از کابل USB نسخه ۳.۱ یا Thunderbolt به کامپیوتر وصل می شود شما می توانید از سرعت انتقال بالای درایو SSD برای ذخیره اطلاعات خود در زمان کمتر نسبت به هارددیسک بهره ببرید.

البته این باکس ها برای درایوهای ۲.۵ اینچی و یا استاندارد NVME M.2 بهینه شده است که براساس نوع داریویSSD  که دارید می توانید هر کدام را انتخاب کنید. باید این مورد را در نظر داشته باشید که در استاندارد M.2 ما دو نوع داریو SSD در بازار موجود داریم. نوع اول داریو M.2 SSD است که در آن کانکتور SSD دارای دو شیار است و در اصل داریو SSD نوع ۲.۵ اینچی با استاندارد M.2 است که در سایزهای زیر عرضه می شود:

M.2 Type-2280 (22 x 80mm)

M.2 Type-2230 (22 x 30mm)

M.2 Type-2242 (22 x 42mm)

M.2 Type-2260 (22 x 60mm)

M.2 Type-22110 (22 x 110mm)

نوع دوم NVME M.2 SSD که این درایوها به جای رابط SATA از رابط PCI-E برای انتقال اطلاعات استفاده می کند برای همین سرعت انتقال اطلاعات در این نوع درایوها بالاتر است. این نوع درایوها برخلاف M.2 SSD دارای یک شیار روی کانکتور هستند. این درایوها دارای قیمت بالاتری هم هستند اما در صورتی که نیاز به سرعت انتقال بالایی دارید ارزش خرید بیشتری دارند. Orico به عنوان یکی از سازندگان تجهیزات جانبی که محصولات متنوعی را به بازار ارائه کرده است، محصولات جدیدی را در این زمینه به سبد اضافه کرده است که تصمیم داریم در مقاله بررسی باکس Thunderbolt 3 به بررسی دو محصول شرکت  اوریکو که به تازگی در این بخش وارد بازار شده است بپردازیم.

باکس اس اس دی Thunderbolt 3 مدل ORICO TCM2T3-G40

 

 بررسی باکس های Thunderbolt 3

نام محصول ORICO TCM2T3-G40
جنس محصول مواد PC شفاف
رنگبندی مشکی / سیلور / آبی / قرمز
رابط خروجی USB Type-C
چیپست JHL6340
سرعت انتقال ۴۰Gbps
پشتیبانی تا ظرفیت ۲TB
نحوه نصب و راه اندازی درب کشویی
سیستم های قابل پشتیبانی ویندوز / مک / لینوکس
گارانتی ۱۲ ماهه چهارفصل اوریکو ایران

در دنیای امروزی که سرعت در نقل و انتقالات اطلاعات جز اهمیت‌های سیستمی و کامپیوتری است می‌توان برای رفع این مشکل از باکس اس اس دی Thunderbolt 3 اوریکو مدل TCM2T3-G40 استفاده کرد. این باکس دارای طراحی شفافی است که آن را زیباتر می‌کند و شما می‌تواند قطعات داخل را ببینید این باکس اس اس دی دارای پورت Thunderbolt 3 و تراشه JHL6340 است که می‌تواند اطلاعات شما را تا سرعت ۴۰ گیگابیت‌برثانیه انتقال دهد. بدنه این قاب منحصر به فرد از جنس PC شفاف است و به‌جز مقاومت و زیبایی دارای دارای درب کشویی هم است. باکس اس اس دی Thunderbolt 3 اوریکو مدل TCM2T3-G40 دارای درگاه خروجی USB-C بوده تا بتواند این سرعت بالایی انتقال اصلاعات را پشتیبانی کند. این باکس می‌تواند تا ظرفیت ۲ ترابایت را پشتیبانی کند و با سیستم‌عامل‌های ویندوز، مکینتاش و لینوکس کاملا تبادل دارد.باید به این توجه شود که این قاب برای SSDهای NVMe M.2 مناسب است.

 

 

سرعت نقل‌وانتقال اطلاعات

در دنیایی که ما امروزه در حال زیستن در آن هستیم، اطلاعات در حجم بسیار وسیعی جابجا می‌شود. این جابجایی‌ها در ثانیه هم بسیار حجیم هستند. این حجم از نیاز ما به اطلاعات، نیازی دیگر را تحت عنوان سرعت نقل‌وانتقال اطلاعات به‌وجود آورده است. هرچه سرعت انتقال اطلاعات بالاتر باشد، وقت کمتری تلف می‌شود و شما می‌توانید به انتقال بیشتری از اطلاعات در واحد زمان بپردازید. برای این مهم تا کنون چندین راه حل و اختراع و ابداع به وجود آمده است که یکی از بهترین و سریع‌ترین آن‌ها منتقل کننده‌های تاندربولت (Thunderbolt) در نسل سوم است که سرعت بالایی معادل ۴۰ گیگابیت برثانیه در انتقال داده‌ها دارند. وجود فایل‌های سنگین که در انتقال اطلاعات دارای زمان‌بری بالایی هستند می‌تواند اهمیت استفاده از این فناوری و نسل انتقال دهنده اطلاعات و دستگاه‌هایی که دارای این پورت شگفت‌انگیز USB-C هستند را بیش‌ازپیش برای ما نمایان کند. SSDها خود نماد سرعت هستند ولی به دلیل استفاده از انتقال‌ دهنده‌های دیگر نمی‌توانند تا این میزان سرعت را در جابجایی اطلاعات و داده‌ها داشته باشند. باکس اس اس دی Thunderbolt 3 اوریکو مدل TCM2T3-G40 یکی از همان دستگاه‌های الکترونیکی مرتبط با دنیای دیجیتال، کامپیوتری و ذخیره‌سازی اطلاعات است که می‌تواند برای شما که فایل‌هایی بسیار سنگین یا سبک را در مقیاس حجیم حمل می‌کنید، با سرعت بسیار بالایی جابجا کند و از SSD درون خود به دستگاه دیگری تا سرعت ۴۰ گیگابیت‌برثانیه داده منتقل کند.

گفتنی است که با استفاده از این باکس SSD اوریکو مدل TCM2T3-G40 به‌همراه یک هارد SSD، می‌توانید یک هارد اکسترنال SSD با سرعتی بسیار بالا داشته باشد.

 بررسی باکس های Thunderbolt 3

 

طراحی و ساخت اوریکو مدل TCM2T3-G40

باکس اس اس دی Thunderbolt 3 اوریکو مدل TCM2T3-G40 دارای محفطه‌ای از جنس پلاستیک فشرده و مقاوم در برابر ضربه است که تمامی قطعات درون آن به‌خوبی مشخص هستند. گفتنی است که منظور از مقاومت بالا در برابر ضربه این نیست که تا هر میزان ضربه و فشار را می‌تواند طاقت بیاورد. این باکس دارای در کشویی است که می‌توان به‌راحتی و بدون دردسر SSD مورد نظر خود را درون آن بگذاریم و از کیفیت و سرعت آن لذتی بی‌پایان ببریم. این باکس دارای درگاه خروجی USB-C است. فناوری انتقال اطلاعات Thunderbolt 3 وابسته به پورت‌ها و کانکتورهای USB-C و سرعت، قدرت و هماهنگی آن‌ها است. برای دفع حرارت و گرما در بدنه یک هیت‌سینک آلومینیومی قرار داده‌اند تا بتواند به خنک شدن و خنک ماندن کمک کند. این دفع گرما می‌تواند در طول عمر باکس و چیپست‌ آن و SSDای که درون آن است بسیار بی‌افزاید. یکی از شکگفتی‌هایی که درون این باک است وجود یک چیپست بوده که آن را هوشمند می‌سازد.

 
 

این باکس می‌تواند تا حداکثر تا ۲ ترابایت حافظه را پشتیبانی کند. البته باید به این اشاره داشت که می‌توانستند برای این وسیله بسیار مفید میزان پشتیبانی بالاتری را طراحی کنند تا ارزش داشتن باکس اس اس دی Thunderbolt 3 اوریکو مدل TCM2T3-G40 بالاتر برود. البته باید این را گفت که این دستگاه بسیار باارزش بوده و می‌تواند نیاز بسیاری از افرادی را که با انتقال فایل‌هایی با حجم و میزان بالا را سرعت بسیاری ببخشد.

کسانی که به این باکس نیاز دارند و می‌خواهند از آن استفاده کنند باید دارای SSDهایی با سری NVMe M.2 باشند.

 

فناوری تاندربولت ۳ (Thunderbolt 3)

تاندربولت ۳ از زمان وارد شدن به بازار باعث شگفتی بسیاری از افراد و کسب محبوبت بالایی برای خود شده است. در این نسل از Thunderbolt به جای رابط Mini DisplayPort از رابط USB-C استفاده می‌کنند. منظور از رابط همان کانکتورها است. رابط USB-C دارای کاربر و سرعت بسیار بالاتری نسبت به رابط  Mini DisplayPort است. این فناوری در این نسل از پورت‌های USB-C استفاده می‌کند و فقط می‌تواند با دستگاه‌هایی که دارای این پورت هستند ارتباط برقرار کنند. اولین و مهمترین دلیل استفاده کردن از تکنولوژی Thunderbolt 3 این است که تاندربولت ۳ دیگر مثل تاندربولت‌های قبلی به یک درگاه که سخت‌افزارهای محدودی از آن پشتیبانی می‌کنند محدود نشده است. ضمناً حالا که تاندربولت از رابط USB-C استفاده می‌کند، الترابوک‌ها و نوت‌بوک‌های زیادی نیز به بهره‌گیری از آن روی آورده‌اند که این امر منجر به افزایش تولیدات محصولات سازگار با این تکنولوژی می‌شود. این تکنولوژی در زمینه ساخت لپ‌تاپ‌ها رقابت بسیار بالایی را در بین برند‌ها ایجاد کرده است. این رقابت به‌دلیل کیفیت، سرعت و محبوبیت این نسل از Thunderboltها است. علاوه بر تاندربولت، این مسئله برای رابط USB-C هم تاثیرگذاری بالایی داشته است. این رابط جدید به خودی خود تنها یک کابل و درگاه USB-C به‌حساب می‌آید که قابلیت استفاده از هر طرف و انتقال برق بیشتر را در خود جای داده است.

 
 

تاندربولت ۳ هم از این رابط استفاده می‌کند، دلیل بیشتری برای بهره‌وری از آن ایجاد می‌شود که باعث افزایش درصد استفاده از این درگاه در دستگاه‌های مختلف خواهد شد. رابط USB-C بسیار کوچک و جمع‌وجور و در عین‌حال بسیار قدرتمند، سریع و پرکاربرد است، ولی شاید بزرگترین تفاوت آن با سایر پورت‌های USB، دو رو بودن آن باشد که کارایی و سرعت و گستره استفاده از آن را بالاتر برده و مقدار ورودی با خروجی در هر دو سر به‌دلیل یکسان بودن به یک اندازه است و ما دارای افت و اتلاف زمان، انرژی و سرعت نخواهیم بود. در این رابط‌ها دیگر چیزی به نام جهت صحیح وجود ندارد، چراکه از هر دو طرف یک شکل بوده و با پورت خود همخوانی دارند. شما اگر یک کابل که دو سر آن‌ها یکی نیستند را در استفاده دارید به‌دلیل همین یک شکل نبودن و تغییر ساز و جحم و سرعت اطلاعات در کانکتورها، دارای افت سرعت هستید. این پورت به قدری مناسب و پرکاربرد است که شرکت اپل در مک بوک‌های ۱۲ اینچی جدید خود تمام پورت‌ها را حذف کرده و تنها از یک پورت USB-C استفاده کرده است. این پورت را می‌تواند در گوشی‌های اندروید جدید هم به وفور شاهد باشیم.

تمامی توضیحات بالا داده شده تا با اهمیت این فناوری شگفت‌انگیز و USB-Cها به‌صورت کامل آشنا شوید و بدانید از چه محصولی با چه امکانات و قدرتی استفاده می‌کنید.

جمع‌بندی بررسی باکس Thunderbolt 3 محصول دوم

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به سرعت انتقال اطلاعات بسیار اهمیت می‌دهید و به آن نیاز دارید، باید از تکنولوژی تاندربولت ۳ (Thunderbolt 3) استفاده کنید. باکس اس اس دی Thunderbolt 3 اوریکو مدل TCM2T3-G40 می‌تواند انتخاب بسیار خوب و مناسبی برای شما باشد و سرعت بالا را برای شما به ارمغان بیاورد. این باکس SSD از سیستم‌عامل‌های ویندوز، مکینتاش و لینوکس پشتیبانی می‌کند و این گستره و هماهنگی و پشتیبانی بالای این کالا را می‌رساند. شما می‌توانید با استفاده از این باکس برای نقل‌وانتقال اطلاعات سرعت، کیفیت و صرفه‌جویی در زمان را یکجا داشته باشد.

 
 
 

باکس Thunderbolt 3 با سرعت ۴۰Gbps مدل ORICO TFM2T3-G40

 

باکس Thunderbolt 3 با سرعت 40Gbps مدل ORICO TFM2T3-G40

نام محصول ORICO TFM2T3-G40
جنس محصول آلومینیوم
رنگبندی خاکستری / سیلور
رابط خروجی USB Type-C
چیپست JHL6340
سرعت انتقال ۴۰Gbps
پشتیبانی تا ظرفیت ۲TB
نحوه نصب و راه اندازی پیچ
سیستم های قابل پشتیبانی ویندوز / مک
 
در دنیای امروزی که سرعت در نقل و انتقالات اطلاعات جز اهمیت‌های سیستمی و کامپیوتری است می‌توان برای رفع این مشکل از قاب اس اس دی Thunderbolt 3 اوریکو مدل TFM2T3-G40 استفاده کرد. این قاب اس اس دی دارای پورت Thunderbolt 3 و تراشه JHL6340 است که می‌تواند اطلاعات شما را تا سرعت ۴۰ گیگابیت‌برثانیه انتقال دهد. بدنه این قاب منحصر به فرد از جنس آلومینیوم است و به‌جز مقاومت و زیبایی دارای عملکرد خنک‌کنندگی هیت‌سینکی هم است. قاب اس اس دی Thunderbolt 3 اوریکو مدل TFM2T3-G40 دارای درگاه خروجی USB-C بوده تا بتواند این سرعت بالایی انتقال اصلاعات را پشتیبانی کند. باید به این توجه شود که این قاب برای SSDهای NVMe M.2 مناسب است.
 
 

 

سرعت نقل‌وانتقال اطلاعات

با به میدان آمدن SSDها، سرعت در دنیای حافظه‌های دائمی معنا و مضمون دیگری به‌خود گرفت. همه ما می‌دانیم که یکی از کارهایی که باید در حق لوازم و وسایل ذخیره‌سازی خصوصا SSDها به‌دلیل قیمت و حساسیت‌شان انجام بدهیم، محافظت از آن‌ها است. این محافظت را می‌توانیم در قالب یک قاب داشته باشیم. گفتنی است که قاب باید درگاه و راه‌های ارتباطی‌ای داشته باشد که از سرعت نقل‌وانتقال آن کاسته نشود. در دنیایی که ما امروزه در حال زیستن در آن هستیم، استفده و نیاز به داده‌های گوناگون و اطلاعات و حتی همراه داشتن برخی از اطلاعات برای ما حیاتی است. همه ما این را می‌دانیم که اطلاعات در حجم بسیار وسیعی در دنیا جابجا می‌شود. این جابجایی‌ها در ثانیه هم بسیار حجیم و به Big Data تبدیل می‌شوند. این حجم از نیاز ما به اطلاعات، نیازی دیگر را تحت عنوان سرعت نقل‌وانتقال اطلاعات به‌وجود آورده است. هرچه سرعت انتقال اطلاعات بالاتر باشد، وقت کمتری تلف می‌شود و شما می‌توانید به انتقال بیشتری از اطلاعات در واحد زمان بپردازید. البته باید به ایت توجه کنیم که این سرعت روی فایل‌های ما تاثیرات مخرب و نابود کننده نگذارد. برای این مهم تا کنون چندین راه حل و اختراع و ابداع به وجود آمده است که یکی از بهترین و سریع‌ترین آن‌ها منتقل کننده‌های تاندربولت (Thunderbolt) در نسل سوم است که سرعت بالایی معادل ۴۰ گیگابیت برثانیه در انتقال داده‌ها دارند. وجود فایل‌های سنگین که در انتقال اطلاعات دارای زمان‌بری بالایی هستند می‌تواند اهمیت استفاده از این فناوری و نسل انتقال دهنده اطلاعات و دستگاه‌هایی که دارای این پورت شگفت‌انگیز USB-C هستند را بیش‌ازپیش برای ما نمایان کند. SSDها خود نماد سرعت و حفاظت از اطلاعات در انتقال و خواندن و نوشتن داده‌ها هستند ولی به دلیل استفاده از انتقال‌ دهنده‌های دیگر نمی‌توانند تا این میزان سرعت را در جابجایی اطلاعات و داده‌ها داشته باشند. قاب اس اس دی Thunderbolt 3 اوریکو مدل TFM2T3-G40 یکی از همان دستگاه‌های الکترونیکی مرتبط با دنیای دیجیتال، کامپیوتری و ذخیره‌سازی اطلاعات در زمینه انتقال پرسرعت داده‌ها است که می‌تواند برای شما که فایل‌هایی بسیار سنگین یا سبک را در مقیاس حجیم و اندازه‌های بسیار بالا حمل می‌کنید، با سرعت بسیار بالایی جابجا کند و از SSD درون خود به دستگاه دیگری تا سرعت ۴۰ گیگابیت‌برثانیه داده منتقل کند.

باید این را گفت که با استفاده از قاب اس اس دی Thunderbolt 3 اوریکو مدل TFM2T3-G40 به‌همراه یک هارد SSD، می‌توانید یک هارد اکسترنال SSD با سرعتی بسیار شگفت‌انگیز، بالا و هوشمند داشته باشد.

بررسی باکس های Thunderbolt 3

 

طراحی و ساخت اوریکو مدل TFM2T3-G40

قاب اس اس دی Thunderbolt 3 اوریکو مدل TFM2T3-G40 دارای بدنه و محفطه‌ از جنس آلومینیوم است که در برابر ضربه دارای مقاومت بالایی است که تمامی قطعات درون آن به‌خوبی محافظت هستند. گفتنی است که منظور از مقاومت بالا در برابر ضربه این نیست که تا هر میزان ضربه و فشار را می‌تواند طاقت بیاورد. این باکس از ضربات و فشارهای بسیار سنگین دارای قری‌ها یا تورفتگی‌هایی می‌شود که ممکن است به جرئیات داخل باکس صدمه وارد کند. این باکس دارای پیچ برای بسته‌ شدن و محافظت از قطعات خود و SSD درونش است که می‌توان به‌راحتی و بدون دردسر SSD مورد نظر خود را درون آن بگذاریم و از کیفیت و سرعت آن لذتی بی‌پایان ببریم. این باکس دارای درگاه خروجی USB-C است. فناوری انتقال اطلاعات Thunderbolt 3 وابسته به پورت‌ها و کانکتورهای USB-C و سرعت، قدرت و هماهنگی آن‌ها است. برای دفع حرارت و گرما بدنه به‌دلیل آلومینیومی بودن، همانند هیت‌سینک برای دفع گرما عمل می‌کند تا بتواند به خنک شدن و خنک ماندن کمک کند. این دفع گرما می‌تواند در طول عمر باکس و چیپست‌ آن و SSDای که درون آن است بسیار بی‌افزاید. یکی از شگفتی‌هایی که درون این باکس است وجود یک چیپست بوده که آن را هوشمند می‌سازد. این چیپست توانایی مدیریت سرعت و حجم درحال انتقال را دارد و نقش بسیار مهمی در بالابردن کیفیت و سلامتی فایل‌های انتقالی در سرعا بسیار بالا را ایفا می‌کند.

 

همیشه این را به یاد داشته باشید که قطعات و دستگاه‌های مغناطیسی، الکترونیکی، الکتریکی و حتی الکترومکانیکی با دمای پایین‌تر و به اصطلاح خنک‌تر، کارایی بسیار بالاتر به همراه کیفیتی مطلوب‌تر و طول‌عمر بیشتر هستند.

 

 

این باکس می‌تواند تا حداکثر تا ۲ ترابایت حافظه را پشتیبانی کند. البته باید به این اشاره داشت که می‌توانستند برای این وسیله بسیار مفید میزان پشتیبانی بالاتری را طراحی کنند تا ارزش داشتن طراحی و ساخت اوریکو مدل TFM2T3-G40 بالاتر برود. البته باید این را گفت که این دستگاه بسیار باارزش بوده و می‌تواند نیاز بسیاری از افرادی را که با انتقال فایل‌هایی با حجم و میزان بالا را سرعت بسیاری ببخشد.

کسانی که به این باکس نیاز دارند و می‌خواهند از آن استفاده کنند باید دارای SSDهایی با سری NVMe M.2 باشند.

 

تاندربولت ۳ از زمان وارد شدن به بازار باعث شگفتی بسیاری از افراد و کسب محبوبت بالایی برای خود شده است. در این نسل از Thunderbolt به جای رابط Mini DisplayPort از رابط USB-C استفاده می‌کنند. منظور از رابط همان کانکتورها است. رابط USB-C دارای کاربر و سرعت بسیار بالاتری نسبت به رابط  Mini DisplayPort است. این فناوری در این نسل از پورت‌های USB-C استفاده می‌کند و فقط می‌تواند با دستگاه‌هایی که دارای این پورت هستند ارتباط برقرار کنند. اولین و مهمترین دلیل استفاده کردن از تکنولوژی Thunderbolt 3 این است که تاندربولت ۳ دیگر مثل تاندربولت‌های قبلی به یک درگاه که سخت‌افزارهای محدودی از آن پشتیبانی می‌کنند محدود نشده است. ضمناً حالا که تاندربولت از رابط USB-C استفاده می‌کند، الترابوک‌ها و نوت‌بوک‌های زیادی نیز به بهره‌گیری از آن روی آورده‌اند که این امر منجر به افزایش تولیدات محصولات سازگار با این تکنولوژی می‌شود. این تکنولوژی در زمینه ساخت لپ‌تاپ‌ها رقابت بسیار بالایی را در بین برند‌ها ایجاد کرده است. این رقابت به‌دلیل کیفیت، سرعت و محبوبیت این نسل از Thunderboltها است. علاوه بر تاندربولت، این مسئله برای رابط USB-C هم تاثیرگذاری بالایی داشته است. این رابط جدید به خودی خود تنها یک کابل و درگاه USB-C به‌حساب می‌آید که قابلیت استفاده از هر طرف و انتقال برق بیشتر را در خود جای داده است.

بررسی باکس های Thunderbolt 3

 

مندسین طراح و سازنده قاب SSD اوریکو مدل TFM2T3-G40 توانسته‌اند وسیله‌ای را روانه بازار کنند که ۱۰۰ درصد با تکنولوژی Thunderbolt 3 هماهنگ و مَچ باشد و توانایی استفاده ۱۰۰ درصد از مزایا، کیفیت و قدرت تکنولوژی Thunderbolt 3 را داشته باشد.

 

تاندربولت ۳ هم از این رابط استفاده می‌کند، دلیل بیشتری برای بهره‌وری از آن ایجاد می‌شود که باعث افزایش درصد استفاده از این درگاه در دستگاه‌های مختلف خواهد شد. رابط USB-C بسیار کوچک و جمع‌وجور و در عین‌حال بسیار قدرتمند، سریع و پرکاربرد است، ولی شاید بزرگترین تفاوت آن با سایر پورت‌های USB، دو رو بودن آن باشد که کارایی و سرعت و گستره استفاده از آن را بالاتر برده و مقدار ورودی با خروجی در هر دو سر به‌دلیل یکسان بودن به یک اندازه است و ما دارای افت و اتلاف زمان، انرژی و سرعت نخواهیم بود. در این رابط‌ها دیگر چیزی به نام جهت صحیح وجود ندارد، چراکه از هر دو طرف یک شکل بوده و با پورت خود همخوانی دارند. شما اگر یک کابل که دو سر آن‌ها یکی نیستند را در استفاده دارید به‌دلیل همین یک شکل نبودن و تغییر ساز و جحم و سرعت اطلاعات در کانکتورها، دارای افت سرعت هستید. این پورت به قدری مناسب و پرکاربرد است که شرکت اپل در مک بوک‌های ۱۲ اینچی جدید خود تمام پورت‌ها را حذف کرده و تنها از یک پورت USB-C استفاده کرده است. این پورت را می‌تواند در گوشی‌های اندروید جدید هم به وفور شاهد باشیم.

تمامی توضیحات بالا داده شده تا با اهمیت این فناوری شگفت‌انگیز و USB-Cها به‌صورت کامل آشنا شوید و بدانید از چه محصولی با چه امکانات و قدرتی استفاده می‌کنید.

 

جمع‌بندی بررسی باکس Thunderbolt 3 محصول دوم

همه ما علاقه داریم و نیاز داریم که از یک هارد اکسترنال SSD با سرعت و ظرفیت بسیار بالا استفاده کنیم. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به سرعت انتقال اطلاعات بسیار اهمیت می‌دهید و به آن نیاز دارید، باید از تکنولوژی تاندربولت ۳ (Thunderbolt 3) استفاده کنید. قاب اس اس دی Thunderbolt 3 اوریکو مدل TFM2T3-G40 می‌تواند انتخاب بسیار ایده‌آل و مناسبی برای شما باشد و سرعت بسیار بالایی را برای شما به ارمغان بیاورد. این باکس SSD از سیستم‌عامل‌های ویندوز و مکینتاش پشتیبانی می‌کند و این گستره و هماهنگی و پشتیبانی بالای این کالا را می‌رساند. شما می‌توانید با استفاده از این باکس برای نقل‌وانتقال اطلاعات سرعت، کیفیت و صرفه‌جویی در زمان را یکجا داشته باشد.

 
 
 
 
 
 

شرکت اوریکو در هر هفته محصولات جدیدی را طراحی می کند و بعد از بررسی های صورت گرفته در بخش های مختلف کارخانه ( انجام دادن آزمایش های مور نیاز بر روی محصولات ) محصول جدید را با استاندارد های بین المللی کسب شده CE , FCC , RoHs و با کیفیتی بالا جهت عرضه در بازار های جهانی به واحد فروش ارسال می نماید .

نماینده ی انحصاری محصولات شرکت اوریکو با گارانتی چهارفصل در ایران عرضه می کنند.

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *