چه کابل تبدیل USB بخریم؟

Post Main

ما برای خرید کابل USB تنوع زیادی داریم. شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چه کابل تبدیل USB بخریم؟ که هم با کیفیت و هم با قیمت مناسب باشد. در این مقاله همراه ما باشید تا دانستنی‌ها و تجریبات خرید شما را افزایش دهیم. در ابتدا شما را با انواع کابل تبدیل USB آشنا می‌کنیم و سپس بهترین اجناس برای خرید معرفی می‌کنیم.

معرفی مدل‌های مختلف کابل تبدیل USB

چه کابل تبدیل USB بخریم؟ کابل شارژ USB نوع A

اگر قرار است که USB کاربرد فراگیری داشته باشد چرا انواع مختلف و زیادی از آن وجود دارد؟ هر کدام از انواع USB کاربرد متفاوتی را ارائه می‌دهد. در ادامه شما را با انواع مختلف USB آشنا می‌کنیم.

کابل شارژ USB نوع A:

این کابل یک طرفه است یعنی فقط از یک طرف داخل پورت می‌رود. عمومی‌ترین کابل USB امروزی بدون شک نوع A است. اکثر لوازم جانبی نظیر کیبوردها و ماوس دارای اتصال از نوع A هستند. رایانه‌های شخصی معمولا دارای چندین پورت از این نوع هستند. بسیاری از آداپتورهای شارژ و دستگاه‌های دیگر از این پورت برای انتقال داده‌ها و یا شارژ کردن استفاده می‌کنند. همچنین امروزه می‌توان آن را بر روی تلویزیون و کنسول های بازی خود نیز مشاهده کنید.

Type-A رابط مستطیلی تخت و استانداری که در یک طرف اغلب کابل‌های کامپیوتری به چشم می‌خورد. بسیاری از رایانه‌ها چندین پورت Type-A برای اتصال لوازم جانبی دارند. این پورت‌ در کنسول‌های بازی، تلویزیون‌ها و دیگر وسایل هم به چشم می‌خورد.

کابل شارژ USB نوع B:

این کابل شارژ، کانکتوری تقریبا مربعی شکل دارد. بیشتر در پرینتر و دستگاه‌های دیگری که معمولا برای گرفتن جریان برق به کامپیوتر متصل می‌شوند، استفاده می‌شوند. امروزه آنها نسبت به یو اس بی‌های نوع A کمتر استفاده می‌شوند. بنابراین ما بیشتر از این به آنها نمی‌پردازیم.

Type-B یک کانکتور تقریبا مربعی شکل است که اغلب در چاپگرها و دیگر گجت‌های متصل به کامپیوتر دیده می‌شود. این کابل‌ها امروز نسبتاٌ منسوخ شده و با نمونه‌های کوچکتر جایگزین شده‌اند. این نوع مدل از کابل‌ها دارای دو نسخه است: USB2.0 Type-B و نسخه USB3.0 Type-B که نسخه USB3.0 آن مقداری از نسخه قدیمی‌تر بزرگ‌تر است. جدیداٌ بر روی پرینترهای جدید، از این نسخه استفاده می‌شود.

کابل شارژ مینی USB:

این نوع اتصال استاندارد برای گوشی‌های موبایل قبل از آمدن میکرو USB است. همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد، مینی USB کوچکتر از USB معمولی است و در بعضی از دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند: دسته پلی استیشن ۳ یا بعضی پخش کننده‌های موسیقی و همچنین در برخی دوربین‌هایی که دارای اتصالات غیر استاندارد هستند، استفاده می‌گردید.

Mini-USB نمونه کوچکتری از کانکتورهای زیر شاخه Type-B است که پیش از فراگیر شدن میکرو USB بر دنیای موبایل‌ها حکومت می‌کردند. هرچند بسیاری از گوشی‌ها با این مدل وداع کرده‌اند اما کماکان در دوربین، کنترلر پلی استیشن، MP3 پلیرها و ابزارهای مشابه هنوز بکار برده می‌شوند.

کابل شارژ میکرو USB:

کابل شارژ میکرو USB استاندارد شده برای دستگاه‌های قابل حمل و موبایل است که تقریبا توسط هر سازنده‌ای به جز اپل به‌ کار می‌رود. این نوع کابل را امروزه در هر جایی می‌شود پیدا کرد. عمومی‌ترین استاندارد برای شارژ دستگاه‌هایی مانند: تبلت، موبایل و دسته‌های کنسول است.

میکرو USB طی سال‌های اخیر پرکاربردترین کانکتور در دنیای موبایل و دیگر گجت‌های قابل حمل میکرو USB بوده است. اما اخیرا تنها به مدل‌های میان رده و اقتصادی محدود شده است. این نوع کابل در تبلت‌ها، کنترلرهای بازی و ده‌ها گجت دیگر کاربرد دارد. اما تولیدکنندگان مدتهاست حرکت به سمت USB-C را شروع کرده‌اند.

کابل شارژ USB نوع C:

یک کابل برگشت پذیر و دو طرفه است و به راحتی قابل استفاده است و دیگر نیاز نیست جهت ورودی کابل را با پورت چک کنیم. نسبت به نسل قبل سرعت بهتری دارد. این نوع USB به طور فزاینده‌ای برای لپ تاپ‌ها و حتی برخی از گوشی‌های موبایل و تبلت به عنوان استاندارد پذیرفته شده است.

حتی اپل نیز آن را در داک Thunderbolt 3 آورده است. این کابل شارژ روز به روز سهم بیشتری را در اختیار خود می‌گیرد، ولی هنوز خیلی مانده که بتواند گوی رقابت با میکرو USB را برای خود کند.

Type-C جدیدترین استاندارد USB است. در این مدل، یکی از بزرگترین مشکلات استفاده از USB یعنی یک طرفه بودن  را حل کرده است. علاوه بر این نسبت به مدل‌های قبلی بالاترین نرخ انتقال داده و توان برق را به همراه دارد. این مزایا باعث شده در بسیاری از گوشی‌ها و لپ تاپ‌های پرچمدار و پیشرو از جمله مک بوک، گوشی‌های سری پیکسل، کنترلر سوییچ پرو و غیره به کار برده شود. در ادامه مقاله بیشتر به USB-C می‌پردازیم.

کابل لایتنینگ (Lightning):

این یکی از کابل‌های استاندارد USB نیست؛ بلکه کانکتور اختصاصی اپل برای گوشی های آیپد و آیفون و همچنین ایرپاد است. اندازه آن شبیه میکرو USB است و با تمام دستگاه‌های اپل که بعد از سال ۲۰۱۲ تولید شده‌اند، سازگار است. دستگاه‌های قدیمی‌تر اپل از استاندارد اختصاصی متفاوتی استفاده می‌کردند، که دارای ۳۰ پین برای اتصال بود و اندازه نسبتاٌ بزرگی هم داشت.

کابل لایتنینگ کانکتور اختصاصی اپل برای آیفون، آیپد، ایرپاد و غیره است و نمی‌توان آن را یکی از استانداردهای مستقیم USB به شمار آورد. دستگاه‌های قبلی این شرکت از کانکتور ۳۰ پینی به مراتب بزرگتر بهره می‌بردند. اما لایتنینگ با ابعاد مشابه USB-C از اواخر ۲۰۱۲ به استانداردی در محصولات اپل تبدیل شد.

یکی از مزایای کابل‌های USB، تامین انرژی مورد نیاز دستگاه‌های کم مصرف بدون نیاز به منبع تغذیه جداگانه است.

در بسیاری از موارد کابل‌های USB دارای یک سر Type-A و یک سری دیگر هستند که برق از طرف A ارسال و در طرف دیگر دریافت می‌شود. دلیل این کار جلوگیری از صدماتی است که حین اتصال دو کامپیوتر از طریق کابل USB-A احتمال وقوع آن وجود دارد.

کابل‌های مینی و میکرو به عنوان اشکال کوچکتر Type-B در نظر گرفته می‌شوند، اما در نام آنها اشاره‌ای به این مساله نشده است. در مجموع کابل‌هایی که بیشتر کاربران عادی از آنها استفاده می‌کنند شامل micro-USB ،USB-C و لایتنینگ است.

تبدیل OTG

USB On-The-Go یا به صورت مخفف OTG قابلیتی در برخی گجت‌های اندرویدی است که امکان اتصال مستقیم فلش و ابزارهای دیگر به گوشی را می‌دهد.

تا قبل از معرفی این قابلیت اگر قصد انتقال فایل از روی هارد درایو یا فلش مموری به گوشی را داشتید، باید از کامپیوتر  کمک می‌گرفتید اما به لطف OTG می‌توان حافظه را مستقیما به گوشی متصل کرده و فایل را جابه‌جا کرد.

 

نکات مهم برای خرید کابل تبدیل USB

چه کابل تبدیل USB بخریم؟ نکات مهمی که برای خرید کابل تبدیل یو اس بی وجود دارد، به شرح زیر است:

  1. طول مناسب: اگر از این کابل قرار است صرفا در پریز برق استفاده کنید، طول ۱ متر برایتان مناسب است. اما اگر قصد استفاده برای پاور بانک را دارید، بهتر است از کابلی با حداکثر طول ۲۵ سانتی متر استفاده کنید. در صورتی هم که به دنبال استفاده به عنوان کابل شارژر ماشین هستید، می‌توانید از سایز ۲ و ۳ متر نیز استفاده کنید.
  2. پشتیبانی از فست شارژ ( شارژ سریع ): فناوری فست شارژ یا همان Quick Charge در کابل USB به شما کمک می‌کند تا گوشی را در زمان کوتاه‌تری شارژ کنید. البته دقت داشته باشید که خود شارژر و همچنین گوشی هم باید این قابلیت را داشته باشید. در این صورت بهتر است که حتما کابل USB فست شارژ تهیه کنید.
  3. امکان انتقال اطلاعات: شما از یک کابل تبدیل USB به micro USB صرفا برای شارژ کردن استفاده نمی‌کنید. یکی از استفاده‌های دیگر این نوع کابل برای انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر است که باید سرعت بالایی هم برایتان فراهم کند.
  4. پوشش مناسب: پوشش یک کابل باعث می‌شود که مقاوم بوده و طول عمر بالاتری داشته باشد. سعی کنید از کابل‌هایی با پوشش چند لایه که لایه داخلی هم دارند استفاده کنید.

طول کابل،‌ پوشش خارجی کابل، سرعت انتقال اطلاعات و شارژ، کیفیت کانکتورها و عوامل بسیار دیگری در خرید یک کابل شارژ ضروری است. زیرا می‌خواهیم کابل به خوبی نیازهایمان را برطرف کند و در استفاده طولانی مدت نیز دچار خرابی نشود.

با توجه کیفیت ساخت عالی کابل شارژهای اوریکو، قیمت مناسب آن‌ها و رضایت‌مندی مشتریان از خرید خود، انتخاب اول ما برای خرید یک کابل شارژ، از برند ORICO است.

چه کابل تبدیل USB بخریم؟ بهترین و پرفروش‌ترین کابل تبدیل usb کدام است ؟

برای شما ۵ تا از بهترین و پرفروش‌ترین محصولات اوریکو معرفی می‌کنیم. 

مقاله‌های مرتبط با چه کابل تبدیل USB بخریم؟ :

کابل USB به لایتنینگ اوریکو مدل IDC-10 طول ۱ متر

یکی از کابل‌های لایتنینگ را شرکت اوریکو (Orico) تولید کرده است، کابل USB به لایتنینگ «اوریکو» مدل « IDC-10» است. این کابل مناسب انواع گوشی‌های موبایل و تبلت های مجهز به درگاه‌های لایتنینگ است.

کاربرانی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند برای شارژ دستگاه خود یا انتقال اطلاعات به دستگاه‌هایی که پورت USB  دارند باید از کابل لایتنینگ استفاده کنند. رایج‌ترین و پرکاربردترین کابل‌ها USB، MicroUSB و لایتنینگ هستند.

طول این کابل ۱ متر است و می‌توانید به‌وسیله آن دستگاه خود را شارژ کنید یا اطلاعات خود را انتقال دهید.

روکش این محصول از نایلون بافته شده است. این ویژگی باعث می‌شود، کابل دوام زیادی داشته باشد. در برابر پیچ‌خوردگی و کشیده شدن مقاوم باشد.

IDC-10 چگالی بالا، هسته سیم پیچیده شده ۳۶۰ درجه و IC هوشمند دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا شدت جریان مورد نیاز را تشخیص دهد. به این ترتیب به گوشی یا تبلت شما جریان بیشتری وارد نمی‌شود و گوشی آسیب نمی‌بیند. مدت زمان بیشتری می‌توانید از این کابل استفاده کنید. اگر برای آیفون یا آیپدتان قصد خرید کابل لایتنینگ با کیفیتی را دارید؛ کابل اوریکو مدل IDC-10 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چه کابل تبدیل USB بخریم؟

مشخصات

  • نوع رابط: لایتنینگ
  • طول کابل: ۱ متر
  • دارای لایسنس شرکت اپل
  • مناسب برای: انواع گوشی های موبایل و تبلت های مجهز به درگاه های لایتنینگ
  • نوع کابل: USB
  • سایر توضیحات کابل: مناسب برای شارژ و انتقال اطلاعات
  • دارای روکش نایلون بافته شده
  • کابل با چگالی بالا، هسته سیم پیچیده شده ۳۶۰ درجه
  • دارای IC هوشمند جهت تشخیص دادن شدت جریان مورد نیاز
 

کابل تبدیل USB به microUSB اوریکو مدل MTK-10 طول ۱ متر

تا چندی پیش برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی مجبور بودیم از شارژر مخصوص به آن دستگاه استفاده کنیم. اگر قرار بود برای مدت کوتاهی جایی بمانیم، می‌بایستی برای تک‌تک دستگاه‌های الکترونیکی خود، شارژر مخصوص به آن را نیز می‌بردیم. علاوه بر آن فقط می‌توانستیم از برق شهری برای شارژ استفاده کنیم. اما اکنون وضعیت تغییر کرده است، دیگر از دست شارژرهای بزرگ و دست و پاگیر راحت شده‌ایم.

امروزه می‌توانیم با یک کابل هم گوشی موبایل، دوربین، تبلت، موزیک پلیر و دیگر دستگاه الکترونیکی خود را شارژ کنیم. همینطور عکس، فیلم و موسیقی مورد علاقه‌مان را به دستگاه الکترونیکی دیگری منتقل کنیم. خیالمان راحت شده است در مکان‌هایی که دسترسی به برق شهری نداریم، نیز می‌توانیم گوشی موبایل، تبلت و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را توسط شارژرهای همراه (پاوربانک)، لپ‌تاپ و یا از طریق شارژر فندکی شارژ کنیم.

کابل‌های گوشی و تبلت جایگزین شارژرهای بزرگ و سنگین شده‌اند. انواع مختلفی از کابل‌ها عرضه می‌شوند. از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به کابل لایتنینگ(Lightning)، میکرو یو‌اس‌بی(microUSB) و یو‌اس‌بی (USB) اشاره کرد. بسته به نیازمان هر کدام از آن‌ها را می‌توانیم تهیه کنیم. این مدل، محصول شرکت اوریکو، از طریق یک کابل ۱۰۰ سانتی‌متری امکان شارژ و یا انتقال اطلاعات را انجام می‌دهد. سازگار با دستگاه‌های الکترونیکی است و از درگاه میکرو یو‌اس‌بی را پشتیبانی می‌کنند.

چه کابل تبدیل USB بخریم؟
 
 
 

مشخصات

  • نوع رابط: microUSB
  • طول کابل: ۱ متر
  • مناسب برای: گوشی های موبایل و تبلت های مجهز به درگاه microUSB
  • نوع کابل: USB
  • سایر توضیحات کابل
  • مناسب برای شارژ و انتقال اطلاعات
  • شدت جریان عبوری: ۵ ولت ۲.۴ آمپر
  • مقاوم
  • دارای روکش بافته شده و مقاوم در برابر گره خوردن
  • پشتیبانی از Quick Charging
  • توانایی تحمل ۸۰ کیلوگرم وزن
 

کابل USB به لایتنینگ اوریکو مدل LTF-10 طول ۱ متر

چه کابل تبدیل USB بخریم؟

کابل USB به لایتنینگ «اوریکو» مدل «LTF-10»دارای ۱متر طول است و از شارژسریع ۲ امپری پشتیبانی می‌کند. این کابل بسیار با کیفیت است و به طورکامل با آیفون ۶/۷/و۸سازگار است. شرکت اوریکو با استفاده از آلیاژ نیکل در کانکتور و  طلاکاری در پین، باعث دوام و رسانایی بیشتر آن شده است.

همچنین  این کابل آزمایش ۱۰۰۰۰ بار خمش  را با موفقیت پشت سر گذاشته است و دارای کیفیت مناسبی است. می‌توان با اطمینان از این کابل به جای کابل اصلی آیفون استفاده کرد.

 
 
 

مشخصات

  • نوع رابط: لایتنینگ
  • طول کابل: ۱متر
  • مناسب برای: ایفون ۶-۷-۸ و تبلت های مجهز به درگاه های لایتنینگ
  • نوع کابل: USB
  • سایر توضیحات کابل: مناسب برای شارژ و انتقال اطلاعات استفاده از طلا در پین‌ها برای رسانایی بیشتر پشتیبان از شارژ سریع [فست شارژ]
 

کابل تبدیل USB به لایتنینگ/microUSB/USB-C اوریکو مدل H3S-12

چه کابل تبدیل USB بخریم؟

امروزه گوشی‌ها و لوازم دیجیتال متعددی به بازار عرضه شده است . هرکدام از این لوازم از پورت مشخصی پشتیبانی می‌کنند. برای مثال محصولات اپل از پورت لایتنینگ، محصولات اندروید اغلب از پورت‌های microUSB و برخی هم از پورت USB-C پشتیبانی می‌کنند. یکی از مشکلات این تفاوت درگاه‌‌ها تهیه کابل مناسب است.

اگر شما چند دستگاه داشته باشید برای هرکدام مجبورید کابل جداگانه تهیه کنید. نگهداری از این کابل‌ها یک چالش دیگر است. اما اوریکو برای این مساله کابلی را معرفی کرده که از این ۳ درگاه پشتیبانی می‌کند.

چه کابل تبدیل USB بخریم؟ اگر شما هم قصد دارید کابلی داشته باشید که تمامی دستگاه‌هایتان را پشتیبانی کند، کابل تبدیل USB به لایتنینگ/microUSB/USB-C اوریکو مدل H3S-12 طول ۱.۲ متر انتخاب مناسبی است.

طراحی و امکانات

کابل تبدیل USB به لایتنینگ/microUSB/USB-C اوریکو مدل H3S-12 طول ۱.۲ متر دارای ۳ سری برای شارژ است. با تهیه این کابل شما قادرید اکثر دستگاه‌تان را با این کابل شارژ کنید. اوریکو این مدل را در دو رنگ مشکی و قرمز به بازار عرضه کرده است. این کابل از تمامی محصولات اپل و اندروید پشتیبانی می‌کند. همین باعث شده تا کارایی بالایی داشته باشد.

جنسی که برای این مدل استفاده شده روکش بافته شده نایلونی و پوشش PVC است. استفاده از این پوشش عمر و ماندگاری کابل را افزایش داده است. شاید اصلی‌ترین دلیل تهیه کابل جدید کیفیت بد بدنه کابل باشد. این ویژگی باعث پاره شدن و خرابی زود هنگام کابل می‌شود. اما این مدل با استفاده از جنس با کیفیت از مقاومت بالایی برخوردار است.

برای افرادی که در زمان شارژ کردن گوشی موبایل با آن کار یا بازی می‌کنند این کابل به دلیل داشتن زاویه راست بسیار مناسب است. این زاویه باعث می‌شود تا کابل اختلالی برایتان به وجود نیاورد.

این کابل می‌تواند از جریان خروجی ۳A پشتیبانی نماید، ارائه جریان بصورت هوشمندانه برای موبایل و تبلت، مقاوم در برابر افزایش دما یکی از ویژگی‌‎های این مدل است.

هسته این مدل به روز رسانی شده و همین باعث شده تا این کابل ایمن‌تر و امن‌تر باشد.

استفاده از کانکتور آلیاژ آلومینیوم باعث انعطاف پذیری بالا، مقاوم در برابر سایش شده است. این جنس به صورتی است که در استفاده‌های مداوم آسیبی نمی‌بیند و فرسوده نمی‌شود.

اگر از دید اقتصادی به این موضوع نگاه کنیم شما با تهیه یک کابل در حقیقت سه کابل تهیه کرده‌اید.

سری‌هایی که برای این محصول انتخاب شده از کاربردی ترین سری‌ها است.

چه کابل تبدیل USB بخریم؟ اگر شما هم قصد تهیه کابل شارژ دارید، کابل تبدیل USB به لایتنینگ/microUSB/USB-C اوریکو مدل H3S-12 طول ۱.۲ متر گزینه مناسبی است. همچنین باید توجه داشته باشید که این کابل فقط برای شارژ است و برای انتقال اطلاعات نمی‌توانید از آن استفاده نمایید.

 
 

مشخصات

  • نوع رابط: USB-C , microUSB , لایتنینگ
  • طول کابل: ۱.۲ متر
  • مناسب برای: محصولات اپل محصولات اندروید کالاهای دارای درگاه لایتنینگ، microUSB، USB-C
  • نوع کابل: USB
  • سایر توضیحات کابل جنس کابل: روکش بافته شده نایلونی + پوشش PVC
  • جریان پشتیبانی شده: ۳A
  • هسته مس به ۲۱AWG
 
 
 
 

کابل تبدیل USB-C به USB اوریکو مدل ATC-10 با طول ۱ متر

کابل تبدیل USB-C  به USB «اوریکو» مدل «ATC-10» با طول یک متر برای شارژ کردن و انتقال اطلاعات مناسب است. اوریکو ATC-10 با دستگاه‌های که مجهز به درگاه USB-C، سازگار است. دارای فناوری شارژ سریع است که آن را به کابلی متمایز تبدیل کرده است. جریان خروجی کابل ATC-10 ،۵ آمپر است. با پوششی از TPE روکش شده است. که دوام این کابل را بیشتر کرده است و مدت طولانی‌تری کار می‌‎کند.

پس چه کابل تبدیل USB بخریم؟ اگر به دنبال کابلی هستید که مقاوم باشد و قابلیت شارژ سریع داشته باشد، اوریکو ATC-10 را به شما پیشنهاد می کنیم.  

کابل تبدیل USB-C به USB اوریکو مدل ATC-10 با طول 1 متر
 
 

مشخصات

  • نوع رابط: USB-C
  • طول کابل: ۱ متر
  • مناسب برای: انواع گوشی های موبایل، تبلت و دیگر دستگاه‌های مجهز به درگاه USB-C
  • نوع کابل: USB
  • سایر توضیحات کابل دارای فناوری شارژ سریع
  • مناسب برای شارژر و انتقال اطلاعات
  • جریان خروجی: ۵ آمپر
  • جنس روکش کابل: TPE
 
 

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *