داک شارژ چیست؟

Post Main

داک شارژ داک DUK-10P جزو محصولاتی است که تاثیری چندانی بر عملکرد گجت‌ها ندارد اما وجود آنها می تواند کار را برای کاربران راحت‌تر کند.

داک شارژ یکی از لوازم جانبی است که در هر خانه و شرکتی نیاز است و بسیار کاربردی است. داک یا ایستگاه شارژ ها در واقع شارژرهای جدیدی هستند که می‌توانند برای شارژ چندین گوشی‌، تبلت، داک شارژر ساعت هوشمند، داک شارژ ایفون، داک شارژ ps4 و حتی داک شارژ هندزفری شیائومی و موارد بسیار دیگری مورد استفاده قرار گیرند.

شما می‌توانید از میان انواع مختلف داک شارژها، داک مناسب با گوشی هوشمند خود را انتخاب نمایید. این داک ها از طراحی زیبایی برخوردار هستند و جای کمی را اشغال می کنند.

داک یا ایستگاه شارژ، در واقع یک پایه رومیزی است که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. این مسئله منجر شده است تا شرکت‌های مختلف از جمله شرکت اوریکو، هنوز هم انواع داک شارژ را تولید و به بازار عرضه نمایند. شاید اگر ظاهر داک‌ها را مشاهده نمایید، تصور کنید که این وسیله عجیب چه چیزی می‌تواند باشد. اما باید بگوییم این محصولات کاربردهای بسیاری دارند. در اینجا ما به بررسی دو داک شارژ از محصولات این شرکت می‌پردازیم.

داک شارژ اوریکو DUK-10P

زمانی که یک کالا را خریداری می‌کنید (گوشی هوشمند، لپ تاپ، تبلت و …)، برای راحتی کار با آنها لوازم جانبی مختلفی را تهیه می‌کنید. داک شارژ DUK-10P و لوازم جانبی دیگر جزو محصولاتی هستند که بودن یا نبودن آنها تاثیری چندانی بر عملکرد گجت‌ها و دستگاه ها ندارند اما وجود آنها می‌تواند کار را برای کاربر راحت‌تر کند. از آنجایی که آدمی به دنبال راحتی بیشتر است، بازار لوازم جانبی حسابی داغ است. امروزه لوازم جانبی که مربوط به شارژ کردن گجت ها است، بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

کابل شارژ کوتاه، خرابی زود هنگام شارژر، کافی نبودن پریز برق و … را می‌توان از موارد عذاب آور دانست که در صورت تهیه لوازم جانبی مناسب می توان بر این موارد غلبه کرد.

در همین راستا بر آن شدیم تا دو محصول مشابه از اوریکو (داک شارژ ) را بررسی کنیم تا شاید شما هم مانند نگارنده از وجود این لوازم جانبی جذاب خرسند شوید.

 

طراحی داک شارژ

جعبه داک را باز می کنیم و محصول مورد نظر را بیرون می آوریم. کمی سخت است که باور کنید داک شارژی با این ابعاد تولید شده است. داک DUK-10P محصولی است با ابعاد ۲۳۶×۱۲۶×۹۲ میلی متر. این داک حتی از جعبه یک فبلت هم بزرگتر است. همانطور که از اوریکو انتظار داشتیم، با دیدن این داک شارژ، با کیفیت ساخت بالا و متریال عالی طرف هستیم. این عادت اوریکو را می توان به نوعی احترام به مشتری دانست.

از آنجایی که این روزها در بازار مدل های مختلفی از لوازم جانبی با برند های متفاوت و کیفیت ساخت های گوناگون مشاهده می شود، وجود محصولات اوریکو را در این میان باید به فال نیک گرفت.

داک DUK-10P

ساختار داک شارژ

ساختار DUK-10P با بدنه ای از جنس پلاستیک و آلومینیوم در نظر گرفته شده است که با رنگ بندی سفید و خاکستری، توانسته است جذابیت بصری مناسبی را فراهم کند. هم سو کردن پنل بالا و پایین با دقت خوب از دیگر عواملی است که می تواند بر کیفیت ساخت این محصول تاکید کرد. در بخش بالایی این داک، پنلی خاکستری رنگ قرار گرفته است که با ۱۰ جایگاه، وظیفه این داک را برای قرار گیری گجت ها مشخص می کند.

عمق هر جایگاه برابر با ۲۶ میلی متر، عرض آن برابر با ۱۲۶ میلی متر و پهنای دریچه آن برابر با ۱۵ میلی متر است. با این وجود پایداری گجت ها و حس اطمینان از نوع قرار گیری آنها بروی داک، از دیگر ویژگی های ممتاز این محصول است.

تعداد پورت‌ها

بروی پنل سفید رنگ بخش زیرین داک، ۱۰ پورت USB Type-A تعبیه شده است. این پورت ها با خروجی ۵ ولت، ۲.۴ آمپر، قادر هستند تا به طور همزمان ۱۰ گجت را شارژ کنند. البته این نکته را هم باید خاطر نشان شویم که پورت ها تنها به یک مبدل مجهز نشده اند. تمام پورت ها به طور مجزا خروجی کاملی را ارائه می دهند و برای حفاظت از گجت ها استفاده از ۸ ماژول محافظ را در دستور کار خود قرار داده اند.

ویژگی‌های دیگر

ماژول‌های محافظ یاد شده ویژگی هایی همچون بررسی ولتاژ هر پورت، ثبات در ولتاژ خروجی در صورت بروز مشکل، محافظ نوسان برق، محافظ تغییر ناگهانی ولتاژ، محافظت از جریان بالا، حفاظت از اتصال کوتاه، محافظت از شارژ بیش از اندازه، محافظت از گرم شدن بیش از حد، محافظت از ورود جریان برق بالا و مقاومت در برابر حرات را دارند. در کنار پورت ها نشانگری قرار گرفته است که وضعیت داک را برای کاربر مشخص می کند.

بررسی داک شارژ ORICO DUK-10P

در سمت دیگر داک ورودی برق و دکمه خاموش / روشن قرار گرفته است. کابل برق موجود در جعبه هم با طول ۱.۵ متر، استفاده از داک شارژ را در مکان های مختلف آسان کرده است و موجب دسترسی بهتر کاربر به این محصول می‌شود.

این نکته را باید اعلام کنیم که داک شارژ مورد نظر با جریان ۱۰۰ تا ۲۴۰ ولت فعالیت خود را انجام می‌دهد. همچنین می توان از آن در نقاط مختلف دنیا استفاده کرد.

بررسی داک شارژ ORICO DUK-10P

 

تاثیر جریان برق بر داک شارژ

مطمعناً جریان برق موجب تولید گرما می‌شود، اما در این داک شارژ ما با ۱۰ پورت روبرو هستیم که باید برای دفع حرارت آن برنامه ریزی هایی را انجام داد. خوشبختانه اوریکو به این موضوع بسیار اهمیت داده است و به خوبی توانسته به این مشکل غلبه کند.

دفع حرارت در این داک به ۲ روش فعال و غیر فعال انجام می شود. روش فعال آن، استفاده از فن بزرگی در زیر داک است که باعث دفع هر چه بهتر حرارت تولید شده می شود. اما این فن برای عملکرد بهتر به روش های غیر فعال احتیاج دارد.

روش های غیر فعال شامل شبکه‌هایی در اطراف داک برای جریان هوا، تعداد شبکه‌های بیشتر در زیر داک برای تنفس بهتر فن و ساختاری کاسه ای شکل یا منحنی برای پنل سفید رنگ که باعث گردش بهتر هوا در داخل این محصول می‌شود.

توجه:

در کنار این موارد وجود ۴ پایه با ارتفاع ۸ میلی متر باعث شده است تا کف داک با فاصله‌ی مناسبی از سطح تماس قرار گیرید که همین مهم، گردش هوا در داخل داک را با بهبود روبرو می‌سازد.

داک شارژ ORICO DUK-10P

 

داک شارژ اوریکو MPC-2A10U

محصول بعدی داک شارژ MPC-2A10U است که کارایی مشابه DUK-10P دارد. داک MPC-2A10U با ابعادی برابر با ۲۴۶×۱۳۵×۷۳ میلی متر، بزرگتر از داک DUK-10P است. این محصول هم همانند برادر خود دارای ۱۰ پورت USB Type-A است و می‌تواند با جایگاه های درنظر گرفته، تعداد ۱۰ گجت را همزرمان شارژ کند.

تفاوتها

تنها تفاوت این داک نسبت به مدل DUK-10P وجود دو پریز برق برای دوشاخه ها و سه شاخه ها است که دست کاربر را برای اتصال لوازم دیگر به این داک باز می گذارد.

 

داک شارژ ORICO DUK-10P

البته محل قرار گیری گجت ها در این داک با عمق کمتری روبرو است که ممکن است ذهنیت کاربر را برای ثبات گجت بروی داک کمی با مشکل روبرو سازد اما در واقع چنین نیست. این جایگاه ها با وجود عمق کم می توانند به خوبی گجت های بزرگ را هم در دل خود جای دهند.

بررسی داک شارژ

 

کیفیت ساخت داک MPC-2A10U

کیفیت ساخت این داک شارژ هم همانطور که از ساخته های اوریکو پیداست، عالی است. وجود شبکه هایی در اطراف باعث گردش هوا و دفع حرارت از داخل این داک شده است. کاربر می تواند بعد از اتمام شارژ با استفاده از دکمه قرار گرفته بروی داک، جریان ورودی برق را قطع کند.

ایستگاه‌ شارژ

سخن آخر

ایستگاه‌ های شارژ ( داک شارژ ) محصولاتی هستند که بیشتر برای مکان‌های عمومی یا پرجمعیت همچون رستوران، دانشگاه، شرکت ها، دفاتر، هتل، خانواده‌های پر جمعیت و… مناسب هستند. این محصولات می توانند کمبود پریز برق و محل قرارگیری گجت ها را جهت شارژ برطرف کنند. در کنار این موارد استفاده از کیفیت ساخت بالا و مجهز شدن به موارد امنیتی، می تواند خرید این داک ها را توجیه کند. عملیات شارژ با وجود ولتاژ و آمپر بالا با سرعت خوبی همراه است اما همچون ویژگی شارژ سریع که در گوشی های رده بالا استفاده شده است، نیست.

مزایا داک شارژ

  • کیفیت ساخت بالا
  • ظاهر مناسب
  • پایداری در سطوح صاف
  • امنیت بالای پورت ها
  • شارژ همزمان ۱۰ گجت

پیشنهاد ما به شما

اگر به دنبال داک شارژی هستید که کیفیت ساخت بالا، امنیت بالا و راحتی استفاده را به همراه داشته باشد و به طور همزمان بتواند ۱۰ تلفن هوشمند یا تبلت را شارژ کند، ما این کالاها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

موارد مشابه داک شارژ :

مطالبی که شاید به خواندن آن ها علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *